REGULAMIN
ŚWIADCZENIA I DOSTARCZANIA USŁUG CYFROWYCH I TREŚCI CYFROWYCH
DROGĄ ELEKTRONICZNĄ CONFIMA GROUP SP. Z O.O.

 

PREAMBUŁA

Niniejszy ,,Regulamin świadczenia i dostarczania Usług cyfrowych i Treści cyfrowych drogą elektroniczną Confima Group Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu” zw. dalej: Regulaminem, określa m.in. sposób i warunki korzystania z Serwisu jak również korzystania z Usług cyfrowych i Treści cyfrowych dostarczanych przez Usługodawcę. W niniejszym Regulaminie wskazane są prawa i obowiązki leżące po stronie Usługodawcy wynikające ze świadczenia usług drogą elektroniczną lub dostarczania Usług cyfrowych i Treści cyfrowych, a także zakres odpowiedzialności związany ze świadczeniem lub dostarczaniem wspomnianych Usług lub Treści. Przed przystąpieniem do korzystania z Serwisu oraz Usług i Treści dostarczanych przez Usługodawcę zalecamy zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz naszą Polityką Prywatności.

 

 

§ 1
DEFINICJE

Akt o usługach cyfrowych ― rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 roku w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE
Cookies ― oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, za pośrednictwem którego Użytkownik korzysta z Serwisu
Dane ―  wszelkie treści i informacje podawane przez Użytkowników
Funkcjonalność ― zdolność Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia
Integracja ― połączenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
Interoperacyjność ― zdolność Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju
Kodeks cywilny ― ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.)
Kompatybilność ― współdziałanie Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania
Konsument ― osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Moderowanie treści ― oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Usługodawcę, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z usług, przekazywanych przez Użytkowników, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez Użytkowników, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta
Nielegalne treści ― oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa
Polityka Prywatności ― Polityka prywatności i cookies Confima Group Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu
Prawo autorskie ― ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2509 ze zm.)
Profilowanie ―  oznacza formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących osobistych preferencji i zainteresowań
Przedsiębiorca ― osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową
Przedsiębiorca na prawach konsumenta ― osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Punkt kontaktowy ― punkt kontaktowy prowadzony pod adresem: kontakt@confima.pl, który może służyć do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych, a także z Użytkownikami korzystającymi z Serwisu
Regulamin ― Regulamin świadczenia i dostarczania Usług cyfrowych i Treści cyfrowych drogą elektroniczną Confima Group Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu
RODO ― rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r., poz.119.1)
Serwis ― strony internetowe, których właścicielem jest Usługodawca, w szczególności prowadzona pod adresem: https://confima.pl  jak również w odpowiednim zakresie fanpage Usługodawcy prowadzone na portalu:
• Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/confimaacademy
• Instagram pod adresem: https://www.instagram.com/confima.academy/
• Linkedin pod adresem: https://www.linkedin.com/company/confima-group
Strona internetowa ― dokument HTML (plik tekstowy odczytywany przez przeglądarkę internetową) udostępniany w Internecie przez serwer WWW
System teleinformatyczny ― zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego
Środowisko cyfrowe ―  sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich
Treści ― wszelkie treści dostarczane przez Użytkowników jak np. komentarze, reakcje
Treść cyfrowa ― dane wytwarzane i dostarczane przez Usługodawcę w postaci cyfrowej
Umowa ― umowa zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, z wykorzystaniem Serwisu, w ramach której Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług drogą elektroniczną, świadczenia określonych Usług cyfrowych lub dostarczenia Treści cyfrowych
Urządzenie ― urządzenie elektroniczne, za pomocą którego Użytkownik może korzystać z usług lub treści cyfrowych dostarczanych przez Usługodawcę, w szczególności komputer osobisty, laptop, tablet, smartphone, czytnik e-booków
Urządzenie końcowe ― urządzenie telekomunikacyjne przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do zakończeń sieci
Usługi cyfrowe/Usługi ― usługi świadczone przez Usługodawcę pozwalające konsumentowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
Usługi elektroniczne ― wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w oparciu o niniejszy Regulamin
Usługodawca ― Confima Group Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Święty Marcin 29 lok. 8, 61-806 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001072936, NIP: 7831892861, kapitał zakładowy: 5.000,00 PLN, e-mail: kontakt@confima.pl, tel. +48 574 893 170
Ustawa o prawach konsumenta ― ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.)
Użytkownik ― osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu cywilnego korzystająca z Serwisu
Zasoby Serwisu ― oznaczają wszelkie materiały udostępniane w ramach Serwisu

§ 2
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU

1. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu, Użytkownik powinien zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności.
2. Użytkownik przed podaniem swoich danych osobowych przyjmuje do wiadomości, że mogą być one przetwarzane przez Usługodawcę na zasadach określonych w Polityce Prywatności. Ponadto Użytkownik wyrażając chęć rozpoczęcia korzystania z Serwisu oświadcza, że:
1) jest pełnoletni,
2) jest uprawniony do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,
3) podane przez niego dane nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich i są zgodne ze stanem faktycznym,
4) zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać oraz zapoznał się z Polityką Prywatności.
3. Usługodawca świadczy następujące Usługi elektroniczne:
• umożliwienie korzystania z Zasobów Serwisu,
• umożliwienie korzystania z dedykowanych formularzy,
• umożliwienie przesłania wiadomości za pośrednictwem Serwisu,
• umożliwienie dostarczania przez Użytkowników określonych treści, w tym umożliwienie komentowania lub wyrażania reakcji,
• umożliwienie wyszukiwania ofert pracy,
• otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych.
4. W celu zapewnienia prawidłowości świadczenia usług drogą elektroniczną, Użytkownik zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych i informacji na swój temat oraz dokonywania ich bieżącej aktualizacji.
5. Użytkownik jest zobowiązany w szczególności do:
1) powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu,
2) powstrzymywania się od jakichkolwiek działań sprzecznych z prawem i naruszających prywatność innych osób, w szczególności niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
6. Użytkownik ma prawo w każdym czasie korzystać z Serwisu.
7. Użytkownik chcąc korzystać z Serwisu powinien spełniać następujące wymagania techniczne:
1) posiadać urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet, wyposażone w sprawny system operacyjny,
2) zainstalować na urządzeniu, o którym mowa w pkt 1 powyżej najnowszą, aktualną wersję przeglądarki internetowej zapewniającą dostęp do zasobów sieci Internet (np. Internet Explorer, Opera, Mozilla FireFox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies).
8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
1) przejściowego zaprzestania działania Serwisu ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją portalu, a także modyfikacji usług, narzędzi oraz sposobu działania Serwisu,
2) zaprzestania działalności lub przeniesienia praw na inne podmioty oraz podjęcia innych dozwolonych przez prawo czynności związanych z Serwisem, z zastrzeżeniem, iż w przypadku przetwarzania danych Użytkowników, Usługodawca poinformuje ich o takich planach i poprosi o wyrażenie zgody na przekazanie danych Użytkowników innym podmiotom ze wskazaniem o jakie podmioty chodzi.
9. Zabronione jest kopiowanie, dystrybuowanie oraz ujawnianie jakiejkolwiek części Serwisu w żaden sposób, w tym między innymi poprzez automatyczny lub nieautomatyczny „scraping”.
10. Zabrania się sprzedawania, przenoszenia albo cedowania swojego prawa do korzystania z Serwisu, na osobę trzecią.

§ 3
USŁUGI

1. W ramach Serwisu Usługodawca oferuje Użytkownikom możliwość skorzystania z formularza kontaktowego. W tym celu Użytkownik zobowiązany jest podać imię i nazwisko, adres e-mail oraz wpisać treść wiadomości. Użytkownik może opcjonalnie podać także firmę oraz numer telefonu.
2. W ramach Serwisu Usługodawca oferuje Użytkownikom możliwość skorzystania z wyszukiwarki ofert pracy.
3. W ramach Serwisu Usługodawca oferuje Użytkownikom możliwość aplikowania na wybrane stanowisko pracy za pośrednictwem elektronicznego systemu elevato dostarczanego przez ELEVATO S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Prof. Dr. Mieczysława Michałowicza 12, 43-300 Bielsko-Biała. Użytkownik aplikujący na dane stanowisko pracy zobowiązany jest podać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, telefon komórkowy jak również zobowiązany jest przesłać CV. Użytkownik aplikujący na dane stanowisko pracy może opcjonalnie wskazać także swoje oczekiwania finansowe.
4. W ramach Serwisu Usługodawca może  oferować wypełnianie formularzy oraz możliwość udzielenia przez Użytkowników określonych zgód marketingowych jak również zgód na kontaktowanie się Usługodawcy z Użytkownikami w celach handlowych i marketingowych.

§ 4
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE

1. Usługodawca może korzystać z usług i technologii oferowanych przez: Meta Platforms Inc. takich jak: Facebook, Messenger i Instagram.
2. W celu uzyskania pełnej dostępności w zakresie usług i technologii oferowanych przez ww. podmioty Użytkownicy powinni posiadać konto odpowiednio na portalu Facebook oraz Instagram.
3. Usługodawca wskazuje, że korzystanie z usług i technologii oferowanych przez ww. podmioty może wymagać zapoznania się i akceptacji osobnych regulaminów udostępnianych przez te podmioty.
4. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników w ramach usług i technologii oferowanych przez ww. podmioty odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności.
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu lub brak pełnej funkcjonalności w zakresie korzystania przez Użytkowników z usług i technologii oferowanych przez ww. podmioty z przyczyn od niego niezależnych.
6. W ramach Serwisu Usługodawcy mogą znaleźć się odesłania (hiperłącza) do innych serwisów prowadzonych przez partnerów biznesowych Usługodawcy. Korzystanie z tych serwisów może wymagać zaakceptowania dodatkowego regulaminu lub polityki prywatności.

§ 5
ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Konsument może odstąpić od każdej umowy zawieranej z Usługodawcą na odległość lub poza lokalem jego przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny składając Usługodawcy jednoznaczne oświadczenie w terminie 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia zawarcia umowy. Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Oświadczenie, o którym mowa w poprzednim ustępie może zostać przesłane w formie elektronicznej na adres e-mail: kontakt@confima.pl.
3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem Usługodawcy lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do Umów o świadczenie Usług cyfrowych, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy; o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, uznaje się ją za niezawartą.
5. Postanowienia niniejszego paragrafu odnoszące się do Konsumenta stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

§ 6
REKLAMACJA

1. Usługodawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową.
2. Użytkownikom przysługuje prawo do złożenia reklamacji w związku z zawartą Umową (w tym funkcjonowaniem Serwisu), poprzez dokonanie zgłoszenia pod adresem e-mail: kontakt@confima.pl.
3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
1) oznaczenie Użytkownika (imię i nazwisko, adres email),
2) oznaczenie Umowy lub Serwisu, którego działania reklamacja dotyczy lub oznaczenie sprawy,
3) uzasadnienie reklamacji,
4) wskazanie czego domaga się Użytkownik.
2. Usługodawca dochowa wszelkiej staranności, aby reklamacje były rozpatrzone najpóźniej w terminie 14 dni od ich otrzymania.
3. Usługodawca powiadomi Użytkownika o rozpatrzeniu reklamacji poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail podany w reklamacji.
4. Przedsiębiorcy oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji.

§ 7
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

1. Spór zaistniały pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
2. Udział Usługodawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Usługodawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Usługodawca każdorazowo przekaże Konsumentowi w formie pisemnej lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Brak działania ze strony Usługodawcy uznawany jest za brak zgody na udział w postępowaniu polubownym.
3. Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1706 ze zm.), pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być́ poddany na wniosek Konsumenta spór o prawa majątkowe wynikające z faktu korzystania z Serwisu.
4. Na zasadach określonych w ustawie, o której mowa w powyższym ustępie, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą poprzez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowania wszczyna się̨ na wniosek Konsumenta, złożony do Wojewódzkiego Inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę.
5. Konsument może również zwrócić się̨ do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
6. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Dz.U., poz. 1823 ze zm.) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach. Konsument może również uzyskać informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
7. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Konsument może wnieść́ skargę̨ za pośrednictwem platformy internetowej ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

§ 8
TREŚCI DOSTARCZANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

 

I. WARUNKI OGÓLNE

1. Usługodawca może zapewnić Użytkownikom możliwość dostarczania określonych treści w ramach Serwisu, w tym możliwość dodawania komentarzy, wyrażania opinii lub aktywnego uczestnictwa w dedykowanych zamkniętych lub otwartych grupach/kanałach komunikacji.
2. Użytkownik przyjmuje do wiadomości oraz wyraża zgodę, aby wszystkie publikowane przez niego treści były widoczne dla innych osób mających dostęp do Serwisu (w tym działających w jego ramach grup/kanałów komunikacji).
3. Użytkownik nie może dostarczać treści niezgodnych z niniejszym Regulaminem. Przez treści niezgodne z niniejszym Regulaminem należy rozumieć w szczególności treści, które stanowią treści nielegalne w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych.
4. Przez treści niezgodne z niniejszym Regulaminem należy rozumieć także treści nie na temat, treści bez zawartości merytorycznej lub treści naruszające dobre obyczaje.
5. Usługodawca nie dokonuje prewencyjnej weryfikacji treści dostarczanych przez Użytkowników, a w szczególności nie dokonuje zatwierdzania dostarczanych treści przed ich publikacją.
6. Usługodawca nie weryfikuje czy dostarczane treści pochodzą od Użytkowników, którzy korzystali lub korzystają z usług i produktów Usługodawcy.
7. Usługodawca ma prawo w każdym czasie dokonywać z urzędu lub na wniosek moderowania treści dostarczanych przez Użytkowników.
8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli:
1) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub treściach niezgodnych z Regulaminem (w tym nielegalnych treściach), a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub treściach niezgodnych z Regulaminem (w tym nielegalnych treściach) lub
2) podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści niezgodnych z Regulaminem (w tym nielegalnych treści), gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.

 

II. MECHANIZMY ZGŁASZANIA I DZIAŁANIA

1. Usługodawca wdrożył mechanizmy umożliwiające dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie mu obecności określonych treści, które dana osoba lub dany podmiot uważają za treści niezgodne z niniejszym Regulaminem.
2. Zgłoszenia można dokonać w formie pisemnej lub elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres: kontakt@confima.pl.
3. Prawidłowe zgłoszenie musi obligatoryjnie zawierać następujące elementy:
1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że treści stanowią treści niezgodne z Regulaminem;
2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację treści niezgodnych z Regulaminem,
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego treści uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011 roku w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW;
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
4. Zgłoszenie uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości o nielegalnej działalności lub treściach niezgodnych z Regulaminem (w tym nielegalnych treściach), jeżeli umożliwiają Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub treści.
5. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki prześle takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
6. Usługodawca powiadomi także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do treści, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Decyzja Usługodawcy zawiera uzasadnienie.
7. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do treści, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.

 

III. SKUTKI DOSTARCZANIA TREŚCI NIEZGODNYCH Z REGULAMINEM

1. W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę, że treści dostarczone przez Użytkownika stanowią treści niezgodne z Regulaminem (w tym nielegalne treści), Usługodawca może zastosować następujące ograniczenia:
1) depozycjonowanie treści – poddanie treści takim działaniom, w wyniku których zmniejszy się ich widoczność w zasobach Internetu,
2) uniemożliwianie dostępu do treści – podjęcie działań, których skutkiem będzie uniemożliwienie dostępu do treści zarówno Użytkownikowi, który dostarczył treść jak i innym Użytkownikom,
3) usuwanie treści – całkowite i nieodwracalne pozbycie się treści,
4) zawieszenie usługi w całości lub w części – zawieszenie usługi oznacza czasowe oddziaływanie na sferę interesów Użytkownika, które może być stosowane na okres do 60 dni,
5) zakończenie usługi w całości lub w części – zakończenie usługi oznacza permanentne wykluczenie Użytkownika.
2. Usługodawca zastrzega możliwość zastosowania ograniczeń w postaci depozycjonowania treści lub uniemożliwienia dostępu do treści na czas prowadzenia postępowania mającego na celu definitywne ustalenie czy dostarczona przez Użytkownika treść jest niezgodna z Regulaminem. W tym przypadku ograniczenie to może być stosowane nie dłużej niż przez okres 30 dni.
3. Usługodawca dokonując wyboru ograniczenia bierze pod uwagę, aby było ono skuteczne, proporcjonalne do wagi naruszenia oraz odstraszające.
4. Usługodawca bez zbędnej zwłoki powiadomi Użytkownika, który dostarczył treść niezgodną z Regulaminem lub Użytkownika, w odniesieniu do którego toczy się postępowanie, o którym mowa w powyższym ust. 2, o zastosowanym ograniczeniu, przekazując jednocześnie informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Decyzja Usługodawcy zawiera uzasadnienie. Niniejsze postanowienie ma zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy Usługodawca zna odpowiednie elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika.
5. Uzasadnienie decyzji zawiera co najmniej następujące elementy:
1) wskazanie, czy decyzja obejmuje: depozycjonowanie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, usunięcie treści, zawieszenia usługi w całości lub w części, zakończenie usługi w całości lub w części oraz w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
2) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne – tożsamość zgłaszającego;
3) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
4) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane treści za nielegalne;
5) jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności treści z Regulaminem, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane treści za niezgodne z tą podstawą;
6) jasne i przyjazne informacje na temat przysługujących możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.

 

IV. ODWOŁANIE

1. W przypadku niezadowolenia z wydanej przez Usługodawcę decyzji, osoba lub podmiot dokonujący zgłoszenia a także Użytkownik, który dostarczył treści niezgodne z Regulaminem, mogą złożyć odwołanie.
2. Odwołanie składa się w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji, w formie pisemnej na adres Usługodawcy lub w formie elektronicznej na adres e-mail: kontakt@confima.pl.
3. Odwołanie powinno zawierać co najmniej:
1) imię i nazwisko (lub firmę),
2) dane kontaktowe, a w szczególności adres e-mail,
3) szczegółowe uzasadnienie,
4) wskazanie czego domaga się odwołujący.
4. Usługodawca bez zbędnej zwłoki potwierdza otrzymanie odwołania drogą elektroniczną (e-mail).
5. Usługodawca dochowa wszelkiej staranności, aby odwołanie zostało rozpatrzone w terminie 14 dni.
6. Usługodawca powiadomi odwołującego o swoim stanowisku drogą elektroniczną (e-mail).

 

V. NAKAZ PODJĘCIA DZIAŁAŃ PRZECIWKO NIELEGALNYM TREŚCIOM LUB NAKAZ UDZIELENIA INFORMACJI

1. Usługodawca wskazuje, że po otrzymaniu nakazu podjęcia działań przeciwko określonej nielegalnej treści lub określonym nielegalnym treściom, wydanego przez odpowiednie krajowe organy sądowe lub administracyjne na podstawie mającego zastosowanie prawa Unii lub mającego zastosowanie prawa krajowego zgodnego z prawem Unii, jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki poinformować organ, który wydał nakaz, lub inny organ określony w nakazie o wszelkich działaniach podjętych w odpowiedzi na nakaz, wskazując, czy i kiedy zostały podjęte działania w odpowiedzi na ten nakaz.
2. Usługodawca wskazuje, że po otrzymaniu nakazu udzielenia określonych informacji na temat co najmniej jednego określonego indywidualnego Użytkownika, wydanego przez odpowiednie krajowe organy sądowe lub administracyjne na podstawie mającego zastosowanie prawa Unii lub mającego zastosowanie prawa krajowego zgodnego z prawem Unii, jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki poinformować organ, który wydał nakaz lub inny organ określony w nakazie o jego otrzymaniu oraz o działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz, wskazując, czy i kiedy zostały podjęte działania w odpowiedzi na ten nakaz.
3. Usługodawca, najpóźniej w momencie podjęcia działań w odpowiedzi na nakaz lub w stosownych przypadkach, w momencie określonym w nakazie przez organ wydający nakaz, poinformuje Użytkownika, który dostarczył nielegalne treści, o otrzymanym nakazie i działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Przekazane informacje obejmują uzasadnienie, istniejące możliwości odwołania się, a w przypadku nakazu, o którym mowa w ust. 1 także opis terytorialnego zakresu stosowania nakazu.

 

VI. ZAWIADOMIENIE O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA

W przypadku powzięcia przez Usługodawcę jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje on o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.

 

VII. POJEDYNCZY PUNKT KONTAKTOWY

Usługodawca wskazuje, że wyznaczył pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią i szybką komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami. Punkt kontaktowy prowadzony jest pod adresem: kontakt@confima.pl.

 

§ 9
PRAWA AUTORSKIE I PRAWA POKREWNE

1. Jedynym podmiotem uprawnionym do korzystania z treści niniejszego Regulaminu na zasadzie licencji niewyłącznej jest Usługodawca. Treść Regulaminu podlega ochronie prawnej przewidzianej w Prawie autorskim jak również w innych przepisach dotyczących ochrony własności intelektualnej.
2. Z zastrzeżeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, korzystanie z niniejszego Regulaminu na poszczególnych, znanych polach eksploatacji (w szczególności poprzez jego kopiowanie lub inne wykorzystanie dla celów komercyjnych, a także dystrybucja, modyfikacja oraz publikacja na innych stronach internetowych) bez uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
3. Każda osoba korzystająca z niniejszego Regulaminu w sposób sprzeczny z przyjętymi wyżej zasadami, podlega odpowiedzialności karnej i cywilnej przewidzianej w Prawie autorskim jak również może odpowiadać za wyrządzenie szkody na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie cywilnym.
4. Zasoby Serwisu, wszelkie Treści cyfrowe, w szczególności teksty, skrypty, grafiki, elementy interaktywne, znaki handlowe/usługowe, jak również wszelkie nagrania mp3, video oraz e-booki udostępniane odpłatnie lub nieodpłatnie przez Usługodawcę – stanowią własność Usługodawcy lub ma on prawo nimi rozporządzać w określony sposób, jak również podlegają ochronie na podstawie powszechnie obwiązujących przepisów prawa w tym w szczególności na podstawie przepisów Prawa autorskiego.
5. Użytkownik ma prawo do korzystania z wszelkich materiałów zamieszczonych w ramach Serwisu lub udostępnionych mu przez Usługodawcę jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystywanie materiałów w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie uprzedniej, wyraźnej, pisemnej zgody udzielonej przez Usługodawcę.
6. Użytkownik nie ma prawa do odpłatnego lub nieodpłatnego przekazywania Treści cyfrowych otrzymanych od Usługodawcy osobom trzecim.
7. Niedozwolone jest wykorzystywanie w jakimkolwiek celu, w szczególności reklamowym, komercyjnym i promocyjnym, jakichkolwiek treści zawartych w Serwisie lub udostępnionych przez Usługodawcę w ramach zawartych umów, w tym materiałów w formacie pdf, nagrań wideo i nagrań mp3, plików w formacie avi, mp4, mov lub w formie zapisu na płycie CD i DVD, jak również udostępnianie lub odtwarzanie publiczne, bez względu na cel i formę tych działań bez uprzedniej, wyraźnej, pisemnej zgody Usługodawcy, chyba, że postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią inaczej.
8. Prezentowane na łamach Serwisu treści stanowią subiektywne opinie ich autorów (w tym Usługodawcy) oraz zawierają proponowane, przykładowe rozwiązania w konkretnych, ściśle opisanych sytuacjach. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdarzeń wynikających z korzystania z treści zamieszonych w Serwisie przez Użytkownika, w sposób niedozwolony, sprzeczny z dobrymi obyczajami lub niezgodny z prawem, zaś skutki te obciążają wyłącznie Użytkownika, który zachowania takie realizuje.
9. Zważywszy na ochronę przysługujących Usługodawcy praw autorskich, Użytkownik zobowiązuje się do niewykorzystywania treści umieszczonych w Serwisie lub udostępnionych w inny sposób przez Usługodawcę, w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
10. Użytkownik zobowiązuje się również, że z treści umieszczonych w Serwisie lub udostępnionych w inny sposób przez Usługodawcę, nie będzie usuwał informacji o ich autorze, ani o przysługujących mu do nich prawach autorskich, lub innych informacji umożliwiających identyfikację dzieła podlegającego ochronie.

 

§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie w ramach Serwisu w formie, która umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.), Prawa autorskiego, Kodeksu cywilnego oraz RODO.
3. W przypadku jakichkolwiek pytań, wątpliwości, opinii, uwag lub chęci skontaktowania się z Usługodawcą należy wysłać wiadomość na adres e-mail: kontakt@confima.pl.
4. Usługodawca oraz Użytkownicy zobowiązują się rozstrzygać ewentualne spory w drodze polubownej. W przypadku braku porozumienia Usługodawca oraz Użytkownicy będący konsumentami zobowiązują się poddać spór pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwości ogólnej. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem będącym Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
5. Integralną część Regulaminu stanowi załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy.
6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 8 maja 2024 roku.

Załącznik nr 1

 

WZÓR  FORMULARZA  ODSTĄPIENIA  OD  UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Do:
Confima Group Sp. z o.o.
ul. Święty Marcin 29 lok. 8, 61-806 Poznań
e-mail: kontakt@confima.pl

 

Ja ______________________________________________________________________ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy z dnia _______________________________

 

 

________________________________________________
(czytelny podpis)